Nacimiento - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Carien - WaarBenJij.nu Nacimiento - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Carien - WaarBenJij.nu

Nacimiento

Door: bota

Blijf op de hoogte en volg Carien

23 December 2011 | Peru, Arequipa

Gisteravond heeft het voor de eerste keer sinds ik hier in Arequipa ben flink geregend en vanochtend was de top van de vulkaan “El Misti” (weer) bedekt met sneeuw. Ook vandaag heeft het verschillende keren geregend Zodra de bewolking wegtrekt ga ik natuurlijk een mooie foto maken van El Misti MET SNEEUW.

Vanmiddag na de lessen ben ik naar het oude centrum gewandeld en ben daar een Kerstgroep oftewel een Nacimiento gaan bekijken. Deze kerstgroep is opgezet door en in het gebouw van de Politie. Ik heb daarvoor 10 minuten in de rij gestaan omdat er telkens maar een beperkt aantal mensen naar binnen mocht. Er werd een complete show gepresenteerd. Alle delen en groeperingen van Peru werden tentoongesteld en een voor een in het voetlicht gezet. Echt ontzettend leuk.
Alle kerken hebben trouwens hele mooie en soms heel uitgebreide Nacimientos, met watervallen en kanalen en ontzettend veel lichtjes en dieren. Het kindje Jezus is overigens in nog geen enkel kribbetje aanwezig. Dat wordt pas in Kerstnacht geplaatst.

In de winkels is het zo ontzettend druk, het doet niet onder voor Nederland in Kersttijd. De koelingen liggen overvol met supergrote kalkoenen en er worden volop inkopen gedaan. Bij de cadeau-inpakservice staan lange rijen mensen die hun cadeau ingepakt willen hebben.
Kerstavond 24 en Kerst 25 december zijn hier heel belangrijk maar 2e Kerstdag kennen ze niet. Op 26 december gaan de lessen gewoon door en ’s avonds heeft de school een diner voor de leerkrachten en studenten georganiseerd.
Ben erg benieuwd hoe Kerst hier wordt gevierd door de familie.
Ik houd jullie op de hoogte.

PS Eergisteren heb ik een superverrassing per post uit Ravenstein ontvangen: een albumpje met daarin foto's van de voor mij meest dierbare mensen met gedichtjes, gedachten, wensen en wijze raad. Heel, heel hartelijk bedankt daarvoor. xxxx

• 24 December 2011 - 05:40

Daniel W.:

Zo te lezen kent men daar geen "donkere dagen voor Kerstmis" Hou het daar maar gezellig warm. Fijne Kersttijd toegewenst.

• 24 December 2011 - 07:45

Karel Corina En Kids:

Carien wij wensen jou fijne kerstdagen.
    We staan op het punt van vertrekken we gaan een paar dagen naar den haag met de caravan ook een beetje vakantie wel niet zo spectaculair als bij jou maar toch lekker uitwaaien aan zee is ook niet verkeerd.
    Groetjes Karel en Corina

• 24 December 2011 - 10:42

Jurgen:

Fijne kerstdagen in Peru! Zet de foto van 'El Misti' met sneeuw ook online, ben nl. heel benieuwd! Lijkte me een geweldig plaatje.

• 24 December 2011 - 14:41

Petra:

Hoi Carien,

Wat leuk om te lezen. Kalkoenen in Peru? Ik zal proberen je vanavond laat te skypen wanneer ik in Bergeijk ben. Vanavond eerst naar Gerdy.
    Een hele fijne kerst en tot gauw.
    Petra

• 24 December 2011 - 17:36

Remy Kok:

Carien,

Prettige feestdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar.

PS: Reisverslagen zijn leuk om te volgen.