fruta fruta - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Carien - WaarBenJij.nu fruta fruta - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Carien - WaarBenJij.nu

fruta fruta

Door: bota

Blijf op de hoogte en volg Carien

04 December 2011 | Peru, Arequipa

Hola, vrijdag in de spaanse les de zoveelste tijd gehad: tt, ovt, ott, vd, etc... als ze nu maar allemaal regelmatig vervoegd werden maar er zijn zoveel onregelmatigheden om nog maar niet te spreken van de locos. enfin veel studeren maar.
Gisteren ben ik met AnaCe, Annemieke en haar vriendin Erin (US girls) naar een supergrote markt geweest vlakbij het vliegveld van Arequipa. We zijn er anderhalf uur geweest en hebben alleen de fruitafdeling bezocht: chirimoya, higo, pacay, guayaba, noni, sandia en zoveel meer soorten fruit, te veel om op te noemen en de prijs ervan, ongelooflijk zo goedkoop. Op de terugweg zijn we een ijsje gaan eten in een heladería, verrukkelijk, ik heb nog nooit zo'n lekker ijs gehad!
's Middags was ik uitgenodigd om bij de moeder van Augusto te gaan eten. Broers, zussen, aangetrouwden, neefjes en nichtjes. Schijnt hier heel normaal te zijn en was heel gezellig.
Weer thuisgekomen hebben Anace, Valeria en ik de kerstspullen van boven gehaald en zijn begonnen om de boom te versieren. In de kerststal in Nederland staan meestal een os, ezel, schaapjes en de drie koningen maar hier heb je meters nodig om de hele dierentuin eromheen te kunnen zetten. Er zijn giraffen, leeuwen, beren, ijsberen etc. Volgens AnaCe is het bij hun nog bescheiden. Wel grappig om te zien. IOn de grote winkelcentra (mall) kijk ik mijn ogen uit bij het zien van alle kerstspullen.
Het grootste deel van de bevolking is hier heel katholiek. AnaCe en Valeria gaan regelmatig naar een bijeenkomst van vrienden om te zingen, muziek te maken, voor te lezen en te bidden. Dat gebeurt altijd bij iemand thuis. Gisteravond was er zo'n bijeenkomst en AnaCe vroeg me of ik zin had om mee te gaan. Er waren ongeveer 25 mensen: mannen, vrouwen en kinderen. Het was voor mij een hele ervaring.

  • 04 December 2011 - 15:15

    Corrie Keessen:

    Ontzettend leuk je verhaal te lezen! Ik krijg er steeds meer zin in.
    Corrie

  • 05 December 2011 - 10:06

    Benny:

    Ja, ziet er gezond uit met al dat fruit. Maar dat ijsje hè..

  • 07 December 2011 - 12:42

    Wilma:

    Heb vandaag al je reisverslagen tot nu toe gelezen. Wat leuk om dat te lezen. Het bevalt je heel goed, dat merk ik wel. Heel veel plezier en veel succes met je Spaans. Ook de groeten van de rest van de familie van Kessel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

De eerste keer

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Van Ayacucho naar Lima en naar huis

24 Januari 2012

Ayacucho, Quinua en Huari

22 Januari 2012

Islas, Reserva en onderweg

21 Januari 2012

Mummies, potten en een mormoon

19 Januari 2012

vliegen
Carien

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 23859

Voorgaande reizen:

05 September 2022 - 18 Oktober 2022

Balkan Boulevard

20 November 2011 - 27 Januari 2012

De eerste keer

Landen bezocht: