verhuisd - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Carien - WaarBenJij.nu verhuisd - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Carien - WaarBenJij.nu

verhuisd

Door: bota

Blijf op de hoogte en volg Carien

29 November 2011 | Peru, Arequipa

Vandaag ben ik verhuisd naar een ander gastgezin vlakbij de school. Ik hoef maar 100 meter te lopen. Het is een huis dat met andere huizen op een afgesloten park staat en dus heeeel veilig. Het is een jong gezin met een dochtertje van 8 jaar. AnaCe is de naam van de vrouw en haar man heb ik nog niet ontmoet, hij is advocaat. Het is heel modern en erg gezellig.
Gisteravond heb ik met Marise en Andres, het stel uit Cananda hun verblijf in Arequipa afgesloten door samen een borrel te gaan drinken, Pisco Sour. Nou dat was erg lekker maar ook heeeeel sterk en heeeeel veel: een whiskeyglas vol. We gingen nogal aangeschoten naar huis terug maar het was supergezellig. Ze vertrekken morgen na school naar de kust om daar een week te verblijven en dan gaan ze richting Lima. Marice heeft een broer die voor de helft van het jaar samen met zijn vrouw in Thailand woont en daar een ecologische farm heeft met o.a. varkens. Ze heeft het adres en foto´s van haar broer gegeven en ik weet zeker dat ik daar ook een keer naar toe ga. Jammer dat we niet meer samen hebben kunnen doen, maar we houden contact per mail. Vandaag heb ik 2 uur spaans gehad van Carlito, een Peruaanse jongen van 29 jaar die 5 december vertrekt naar Lichtenstein om daar 90 dagen weer duits te gaan studeren. Hij kreeg vandaag te horen dat hij weer een visum heeft gekregen. Morgen ga ik met hem een borrel drinken om onze lessen af te sluiten. De andere 2 uur heb ik van een Peruaans meisje les gehad.
Het eerste probleem is inmiddels ook in mijn leven in Peru gekomen: ik kan dus niet pinnen. Heb gisteren en vandaag bij 7 verschillende banken geprobeerd om dolares of solares te pinnen maar helaas. Heb de bank proberen te bellen via Interhelp maar deze gaf geen keuzes voor de vraag die ik had. Dus maar een vraag gesteld via de site van de rabobank in Uden. Ik hoop dat Ton ook iets voor me kan betekenen en bij de bank kan gaan navragen. Nou afwachten maar.
Hasta mañana????

  • 30 November 2011 - 12:59

    Lindsey:

    Hee carientje,
    Ik ben heel wat tijd kwijt door het lezen van je verhaaltjes. En dat terwijl ik nu eigenlijk heel goed zou moeten opletten want ik heb les over de hartslag. Achja, verhaaltjes van mn lieve tante vind ik ook veel interessanter dan school. Volgens mij maak je heel wat mee en is het maar goed dat je een soort dagboek bijhoudt want anders moet je als je terug bent elke keer een verhaal vertellen van 4 uur!
    Heel veel plezier nog en misschien dat ik je nog een keer spreek via skype, maar ik heb het best druk de komende periode dus ik ben bang van niet. Jammer dat je er niet bij bent op mijn verjaardag maar als je terug bent kom ik nog wel een keer een nachtje logeren.
    xxxxxxxx

  • 30 November 2011 - 13:55

    Pepe Desde Ethiopia:

    hola chica

    aqui pepe desde un internet "cafe" en awassa ethiopia.
    Leuk te horen dat alles goed met je gaat. Dat probleem van geld wordt vanzelf opgelost. Hier in Ethiopie bestaat dat probleem ook maar de mensen zij er inmiddels aangewend. Het is voor mij ook wel wennen, maar de aanpassing gaat sneller dan ik dacht. De mensen zijn zeer vriendelijk en spreken meer engels dan ik dacht. De fabriek is echter een groot probleem en daar zijn 3 weken niet voldoende voor. Dus maar kijken hoe we dit oplossen of in ieder geval richting kunnen geven.
    Veel lieve groeten uit Ethiopie
    don pepe

  • 30 November 2011 - 21:14

    Judith:

    Hoi Mam, ach ook met het geld komt weer helemaal goed. Niet in problemen denken, maar in uitdagingen! Goed dat je lekker feest viert en ook dat je lekker veilig en comfortabel dicht bij school verblijft op dit moment. Zelf vandaag een duurzaamheidscongres bijgewoond. Veel leuke en inspirerende contacten opgedaan. Verder zeer druk op het werk in combinatie met sporten, cadeautjes inpakken, huis poetsen (waar is die poetsvrouw nu??) en heerlijk met Lieke en Sanne spelen. Druk, maar wel voldaan!
    Veel plezier en hoop vooral veel spannende verhalen over jezelf te horen. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

De eerste keer

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Van Ayacucho naar Lima en naar huis

24 Januari 2012

Ayacucho, Quinua en Huari

22 Januari 2012

Islas, Reserva en onderweg

21 Januari 2012

Mummies, potten en een mormoon

19 Januari 2012

vliegen
Carien

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 23856

Voorgaande reizen:

05 September 2022 - 18 Oktober 2022

Balkan Boulevard

20 November 2011 - 27 Januari 2012

De eerste keer

Landen bezocht: