In Puerto Maldonado, la boca de la selva - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Carien - WaarBenJij.nu In Puerto Maldonado, la boca de la selva - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Carien - WaarBenJij.nu

In Puerto Maldonado, la boca de la selva

Door: bota

Blijf op de hoogte en volg Carien

13 Januari 2012 | Peru, Puerto Maldonado

Ik zit nu in een hostal mijn blog bij te werken terwijl ik wacht op de gids die de me de Amazone gaat invoeren voor 4 dagen. De reis van Cuzco naar Puerto Maldonado heb ik per bus gedaan en wel overdag omdat ik dan van de natuur, de bergen en de omgeving kan genieten. De reis duurde wel ruim 10 uur, van 09.00 tot 19.30 uur. Het landschap veranderde geleidelijk van hoge bergen tot 4720 meter met veel haarspeldbochten en schitterende uitzichten, huisjes van een soort leem met palmblad daken, ontzettend veel harde regen tot het heuvelachtiger werd, á la Ardennen met heel veel groen maar een andere vegetatie en koeien en llama´s. Toen kwamen we in een vlakker gedeelte, het werd steeds vochtiger en warmer en er waren steeds meer koeien, soms boerderijtjes met wel een stuk of 80 koeien, stieren en kalfjes. Langs de weg huisjes gemaakt van hout en op palen. Of hutjes gemaakt van blauw plastic, hout en ik weet niet wat allemaal maar het zag er ontzettend rommelig en armoedig uit. Wat wel opviel was dat er veel schotelantennes waren en ontzettend veel motors en brommers waar soms wel een heel gezin op zat (5 mensen). Soms waren er een hele rij hutjes waar de grond zwart zag van de olie van de motorwerkplaatsen en motorwasplaatsen. Er werd ook een hoop gelast. Niet te geloven, zo veel motors. Ik realiseer me ne ook dat de meeste mensen een mobieltje hebben en als ze praten het mobieltje dwars voor hun mond houden en als ze luisteren het naar hun oor brengen. Langs de weg ook heel veel bulldozers gezien die het land omwoelden en heel veel bomen en vegetatie waren verdwenen. Bij aankomst heb ik een van de vele motortaxi´s genomen en ik had alleen de naam van de hostel. De chauffeur heeft onderweg nog even gebeld naar het hostel maar kon geen gehoor krijgen, heeft toen op goed geluk het hostel gevonden en me tot binnen toe gebracht om te vragen of het de juiste was. Wat een service en dat voor S/. 5 (E 1,-). Heb hem natuurlijk wel een fooi gegeven. Vanochtend werd ik wakker van een hoop geschreeuw, ik dacht dat het een paar toeristen waren maar toen ik na een half uurtje uit het raam keek bleken het 2 papegaaien te zijn. Over 4 dagen kom ik terug en ga dan de laatste dag in deze stad doorbrengen voordat ik met de nachtbus terug ga naar Cuzco. Het einde begint nu wel razend snel in zicht te komen en ik wil nog zo veel zien. Sommige dingen zal ik tot een volgende keer moeten bewaren, o.a. Iquitos en Quelap. Het is te ver en de reis om van daaruit de Amazone in te gaan duurt zeker wel een dag of 8. Als ik in Cuzco terugkom wil ik daar nog zeker een dag of 2 blijven. Het is tot nu toe de mooiste en gezelligste stad. Ik ga nu afsluiten want de gids is er. Tot na mijn Amazone-ervaring.

  • 13 Januari 2012 - 21:14

    Petra:

    Tot over een paar dagen.

    Petra

  • 14 Januari 2012 - 09:50

    Daniël W.:

    Hou het gezellig in het bos bij de andere beestjes...

  • 14 Januari 2012 - 10:19

    Marian Van Der Vliet:

    hoi carien ik hoor net van janus dat je op reis bent ik ga vanavond je verslagen lezen,kei leuk hoor echt iets voor jou.hele lieve groetjes van marian en nico van der vliet.

  • 15 Januari 2012 - 09:44

    Joke:

    Ik zit met verbazing jou verslagen te lezen, wat een conditie, (Ben jij nooit moe? Ik ben een beetje jaloers ) wat een durf,wat een berg ervaringen, wat een boel nieuwe contacten. Het is net of ik een verslag zit te lezen van een jonge meid i.p.v. een oma.
    Geniet nog van de resterende dagen in Peru, want wat vliegt de tijd.

    groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Puerto Maldonado

De eerste keer

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Van Ayacucho naar Lima en naar huis

24 Januari 2012

Ayacucho, Quinua en Huari

22 Januari 2012

Islas, Reserva en onderweg

21 Januari 2012

Mummies, potten en een mormoon

19 Januari 2012

vliegen
Carien

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 23845

Voorgaande reizen:

05 September 2022 - 18 Oktober 2022

Balkan Boulevard

20 November 2011 - 27 Januari 2012

De eerste keer

Landen bezocht: